Lily Sharmila\\
1 stranger[s] | +FOLLOW | DASHBOARD.

Hadiah Paling Berharga...
Sabtu, 24 Mac 2012 | 12:51 PG | 1 pinkletter
hadiah palling berharga

Nia : awak , saya cemburu la kat kawan2 saya ..
Faiz: cemburu ? kenapa ?
Nia : BF diorang selalu bagi hadiah , belikan rantai , cincin , baju , bawa diorang jalan2
Faiz: maafkan saya ye . sebab saya tak mampu nak bagi semua tu kat awak .
saya tak berharta awak ...
Nia : awak jangan la macam ni .. apa awak bagi dah cukup pada saya .. percayalah ..
Faiz: tapi awak tetap mahu...kan semua tu kan ? sama macam kawan2 awak ?
Nia: awak ... maaf . Saya tak bermaksud nak cakap macam tu....
Faiz : tak apa la . =]

( suatu hari Faiz menerima berita bhawa Nia telah kemalangan dan mengalami kecederaan teruk dan mengakibatkan Nia hilang penglihatan .. )

Faiz:doktor, ermm, tak dapatkah penglihatan dia kembali?
Doktor : memang boleh, tapi dengan organ mata yang lain kerana kerosakan kornea matanya memang parah.
Faiz: Maksud doktor gunakan mata lain?
Doktor :yup
Faiz :doktor buat segala persediaan, saya akan sediakan berapa saja bayaran yang perlu.
Doktor :Faiz..Faiz..awak tak faham..Bukan tu masalahnya.
Faiz :Apa masalahnya doktor?
Doktor :Mata..mata yang di perlukan.

selepas beberapa minggu .. Nia telah sedar dan telah pulang ke rumah .Dia mula kehilangan hingatan seolah-olah keliru kerana lama terlantar koma. Lama-kelamaan ,Nia mula jelas akan semuanya. Dia mencari Faiz tapi tidak menjumpainya. Bulan menjelang bulan die tidak menemui insan yang bertakhta di hatinya. Nia mula menuju ke hospital.

Nia: Doktor Azmi?
doktor : ya, Oh Nia ! apa khabar awak? sihat?
Nia : sihat doktor. Doktor saya ade perkara nak di tanya.
Doktor Azmi :Maaf2..saya sibuk (die terus berjalan pantas, menyedari suatu perkara yang tidak kena Nia pantas mengejar)
Nia: doktor ..doktor tahu kan kat mana Faiz?
dr Azmi terdiam ,mukanya mula rungsing. Dia memandang mata Nia sedalam-dalamnya.

********************************************
malam sebelum pembedahan, Faiz duduk di sisi katil Nia yang masih koma.-

Awak , maafkan saya kerana selama ini tidak mampu menjadi seorang kekasih yang terbaik pada awak . saya tidak mampu berikan kemewahan pada awak . saya tak dapat bahagiakan awak macam orang lain . Nia, awak kena tahu ,yang tak kira bagaimana, saya nak awak bahagia .Saya nak awak teruskan study awak sampai grade.

hanya ini mampu saya berikan pada awak sayang . jaga mata ini seperti mana awak jaga diri awak . saya harap awak akan bejumpa seseorang yang akan menyayangi dan akan memberikan
segala yang awak mahukan . Maafkan saya :(

Older Post